Sekai ni hitotsu dake no hana

 

Salam.

 

 

Kali pertama saya kenal lagu ni adalah dari teman saya, Ani. Terima kaseh Ani🙂 Bila melihat pada lirik lagu ni, saya mula jatuh hati.

 

 

“Sekai ni hitotsu dake no hana”

(A flower, unlike any other flower in the world)

 

 

Menceritakan keunikan setiap dari kita. Saya sendiri tak terlepas dari membandingkan diri saya dengan individu lain yang mana hasilnya membawa rasa gelisah, rendah diri, kurang yakin. Dalam pada kita sibuk nak jadi macam orang lain, tanpa kita sedar orang lain juga teringin nak jadi macam kita. Kan?

 

 

Saya dan anda adalah unik. Unique in our own way.

 

 

I once asked my hubby to sing this for me since he knows Japanese. That request of mine was ridiculous, for sure. The request was later turned down as he was that shy. Poor Mr. Hubby for having a wifey like me. Huhu.

 

 

photo (1)

When he was a bit younger….:)

 

 

* * * Lebih penting nilaian di sisi Allah…

 

 

2 responses

  1. Suami awak blajo japan ke diana?

    1. salam fadhilah. lama tak dengar khabar awak. ha’ah dulu suami saya belajar kat Jepun. jemput datang rumah ye raya nanti:)

Leave a Reply

