Mimpi

Salam.

 

Saya didatangi sebuah mimpi. Mimpi yang benar-benar menganggu fikiran. Dalam mimpi itu, saya berada di sebuah kelas Tingkatan 5 yang akan menduduki SPM. Tetapi situasi ini sangat berlainan dengan realitinya. Pelajar-pelajar ini yang biasanya menyenangkan hati bertukar watak menjadi kurang beradab dan langsung tidak mengendahkan pengajaran saya.

 

Dalam mimpi itu, saya mula cuak. Saya cuba menarik perhatian pelajar. Pelajar langsung tidak hirau. Kesabaran sudah sampai tahap kemuncaknya. Saya mula menjerit. Dua kali saya ulang.

 

Mana mungkin boleh berjaya dengan redha Allah sekiranya kita ini banyak dosa!

 

Saya cuba sinis tetapi saya sendiri yang kalah. Mula menangis dengan sekuat hati. Terasa sangat kecewa. Mana mungkin boleh berjaya dengan redha Allah sekiranya kita ini banyak dosa! Lalu saya terjaga dari tidur. Pipi masih basah. Kepala mula ligat berfikir.

 

Moga-moga saya lulus semester ini walaupun sudah menghadapi dengan penuh cabaran. Ameen. Ameen.

 

Perkara yang paling ditakuti,

 

Jauh dari Allah dalam kemurahan nikmatNya T-T

 

Ya Allah, golongkanlah hambaMu ini dalam golongan yang sedikit. Ameen Ya Robb!

 

 

2 thoughts on “Mimpi

Leave a Reply

