Doa itu

Salam Ramadhan Kareem.

 

Berdoa.

Tak kira masa.

Berdoa lagi.

Banyak yang dipinta.

 

 

Kiranya, waktu itu doa mustajab.

Harapnya benar, tiada hijab

Ya Allah, perkenankan bagiku.

Berdoa lagi.

Ya Allah aku ini tamak sekali

Berdoa lagi.

 

 

Walau banyak dosa

Walau penuh noda

Akan tetap ku berdoa

Kerna aku terus-terusan percaya

Aku ini punya Tuhan

Yang bisa sekali memperkenankan

 

 

Ameen Ya Robb!

 

 

Kata orang,

Bila kita teringatkan seseorang, orang itu juga sedang teringatkan kita. Ya kah?

Saya harap dia masih ingat pada saya. Ya, dia.

 

 

Leave a Reply

