Perihal hati

 

Saya menatap sepasang mata itu dalam-dalam

Dia menguntum senyum

Saya senyum kembali

Sesekali kami berbicara

Sikit-sikit sahaja

 

 

Di luar sana hujan

Sudah berhari-hari hujan

Saya lihat dia bangkit perlahan-lahan

Dia masih gagah

Dalam sejuk begitu

 

 

Mi bilang hatinya baik sekali

Dia tidak berbicara buruk tentang orang

Dia bersangka baik dengan orang

Dia memberi tanpa mengharap dari orang

Mulia deh hati begini

 

 

Di usia senja begitu

Dia masih gagah

Saya tatap lagi matanya

Lalu hati ini lagi bicara

Mahu jadi macam dia

 

 

Alhamdulillah. Hari ini, menjamu selera nasi ayam masakan seorang sahabat tercinta. Terima kaseh. Saya suka dapat makan:)

 

What you give, you get back.

 

Sekian.

 

4 thoughts on “Perihal hati

  1. chanteq nye sajak awak ni ena!!
    deklamasi sket ke saye. hehehe.
    tapi betol, it’s nicely written and very deep!
    utk sape? pasal sape? i know he/she must be someone special to u, someone who has taught u about life, perhaps, and sape yg masak nasik ayang sedak tu? busy body btol aku nak tau, gagagaga!! :p

  2. Eh, sajak ke ni?
    Sebenarnya, malas tulis ayat panjang-panjang.
    Tak sangka pulak jadi sajak. Hehe.
    Ni cerita pasal moyang kat kampung.
    Memang sangat special bagi saya. Sebab dialah jaga mak saya sejak kecik. Rasanya Kak su kenal kot dia.
    Nasi ayam tu orang lain yang masak. Sahabat lama. Patut ajok kak su makan sekali tadi. Baru seronok. Huhu.

  3. waaa sedap ngat jumpe jumpi kawan lame!!!🙂
    plak tu makan nasik ayang, lagi la ade urrmph! ehehe.
    ha, tu la sy dah agak doh, misti tu khas utk insan special yg awak sayang🙂
    saye kenal saye knl, even tak penah jumpe, tp awak penah cite, so kire kenal la🙂

  4. Seronok bila boleh jumpa member ni. Banyak mende yang kitorang borak. Lagi umph dengan adanya nasi ayam. Oh indah! Saya agak dah. Kak su mesti kenal punya sebab saya dah cerita dok.:)

Leave a Reply

