Barang baik II

Salam.

Rasa perlu mencatat sesuatu di sini.

Sebelum itu, saya ingin memohon maaf kepada semua AJK Gerko. Itu pun kalau ada sesiapa yang terbaca entri ni. Saya tahu semua ini salah. Tapi saya terpaksa. Mohon maaf. Semoga Allah merahmati kalian semua.

Di sini, saya sertakan tujuh video beserta kata-kata menarik yang saya rasa sesuai dengan video-video tersebut. Memang tak agak-agak kali ni. Bukan satu tapi bagi tujuh sekali. Sama-sama hayati sampai lebam. Semoga bermanfaat buat semua.

Bahawa sesungguhnya Allah tidak memandang kepada tubuh badan dan rupa paras kamu tetapi Dia hanya memandang kepada hati sanubari kamu (Hadis Riwayat Muslim)

 

Safar salam buat semua jemaah haji. Terutamanya buat ibu saudara saya. Semoga beroleh haji yang mabrur. Ameen.

Ucapan Allahyarham Malcolm X dalam ucapan “Housing and Self Defense Harlem 1964”.

When you live in a poor neighbourhood,
you’re living in an area where you have to have poor school
when you have poor school, you have poor teacher
when you have poor teacher, you get the poor education
when you get the poor education, you are destined to be
a poor man and a poor woman the rest of your life.

 

Salam juang buat para guru sekalian!

Lagu ini lagu kegemaran saya sepanjang zaman.Lagu yang sangat COMEL:)

Allah menyebut:

Aku berada di atas sangkaan hamba-hambaKu, dan Aku bersama mereka apabila mereka mengingatiKu (Riwayat Muslim)

 

I wish Islam was a coat that you can buy it in the store and just put it on and suddenly you’re Muslim but it’s not. It’s not acquired with ease. It’s painfully acquired. (Sheikh Hamza Yusuf)

Salam mujahadah buat semua para hati yang mahu berislah! Mohon doa buat saya.

Saya sangat suka lagu ini walaupun tak faham maknanya satu per satu. Tetapi videonya cukup menggambarkan hidup yang berlandaskan “Lillahi Taala”. Video yang juga jelas dengan unsur kasih sayang saya kira.

 

Rasulullah SAW bersabda,

 

Orang-orang yang penyayang, mereka itu akan disayangi oleh Allah yang Maha Berkat dan Maha Tinggi. Oleh kerana itu, sayangilah orang-orang yang di muka bumi, nescaya Dzat yang di atas langit akan menyayangi kamu

Video ini melahirkan kemarahan kepada kepincangan dunia zaman sekarang. Mohon maaf kerana sesetengah kata-katanya tidak elok, tapi yang lebih penting mesej yang disampaikan.

The paradox of our time in history is that we have taller buildings but short tempers, wider freeways but narrower viewpoints. We spend more but have less, we buy more but enjoy less. We have bigger houses and smaller families, more conveniences, but less time. We have more degrees but less sense, more knowledge but less judgment, more experts, yet more problems, more medicine, but less wellness. (George Cartin)

 

Sebagai penutup,

Ketika Allah menganugerahkan aku Bumi Mesir, aku yakin Dia juga bermaksud Palestin untukku (Salahuddin Al-Ayubbi)

Sekian.

* Hanya Allah SWT sebaik-baik penilai…

8 thoughts on “Barang baik II

  1. waaa!!! BARNYAAAKK gilleeer barang baik cap whittakers kat sini :p

    hurm, how i wish islam is the coat that u can buy from stall and put it on. but it’s not :’)

    pearl, saye pun nak mitok mahaf ni kepade AJK GERKO,saye bukan mende, ade hal. aahahhah.
    eh nak balik bile ni kite? :p

  2. Salam keSURIAan!

    Saya bertandang ke rumah cik zaira marin. kitorang ada bincang2. nanti saya ato mesej ke awok. apa2 roger boh. jangan wat senyap tupah deh.:P

    *teringat harini birthday idah:)

  3. hehehe, ha’a, arini besday idah🙂
    awak saye dop terbalas msg terakhir awak, beranok kecik la katekan. hahahahha.
    hurm, so skang cam senyap sunyik je yahoo group, plus saye cam seronok je beranak kecik :p

  4. Huish, takut dengar bila sebut mesej terakhir. kak su oh kak su! Dakpela, saya faham kak su memang tak menang tangan duk dumoh. huhu. penuh inbox ni kak su dengan email dari yahoo group aje deh:)

  5. Hey you, rory! banyak ya? harap suka:)

    Bas bukan main tu besar. takkan tak muat kot barang cik rory sampai nak order kontena;)

    InshaAllah. xoxo

  6. i bukan ape.cube tgk mlm tu , susahkn? byk sgt pelanggan. bukan pe,kalu kte ode kontena, kontena tu kte punyer sorang. seklai angkut jer hahaha.silap2 kte bole duk dlm tu sekali.packaging sekali dgn org cool ay haha

Leave a Reply

