~Sembang santai

Assalamualaikum warahmatullah.


Ini adalah sedikit catatan perbualan saya dengan dua orang pensyarah di sini.
Mencatat yang hanya terkesan di hati. Ececeh!


Sembang bersama pensyarah pertama

Kata beliau,


Allah SWT itu Maha Adil. Can’t you see how happy I am right now?

Affirmative, I can see that Ma’am! No words are needed. It’s simply obvious:)

Sembang bersama pensyarah kedua

Kata beliau,


Diana, I got to know that one of your seniors is now teaching at the elite school in Setiu. She told me every nice things about the school. I really wish you would be posted to the same school next year


Wah wah menarik. Sekarang ni, sedang berkira-kira ke tiga tempat untuk posting nanti. Kalau boleh, mahu kawasan luar bandar di Terengganu. Tapi mana-mana pun boleh deh.


Gane fikir posting doh ni? Assignment dok siap lagi.


Satu lagi…

Saya mahu mintak tolong sedikit. Boleh tolong hadiahkan saya Al-Fatihah pada ulang tahun kelahiran saya nanti? Bolehkan? Itulah hadiah yang paling baik sekali saya kira! Terima kaseh:)


* Pelaburan terbaik!


8 thoughts on “~Sembang santai

  1. Salam sayang,

    ah, sangat rindu dengan adik dan adik fathen, sangat rindu dengan nz, tidak rindu kah kalian dengan tempat itu? walaupun akak sudah berkelana ke europe, ke uk, nz tetap the best, tetap di hati…ah, first love lah katakan!

    al-fatihah…dan selawat…bila nya bday diana?

    moga Allah memberkahi segala-galanya, moga Allah sahaja yang menjadi segala-galanya..

  2. *fathen

    Salam keSURIAan!

    thanks a lot my dear! selalu buat diri ini terharu..
    moga Allah SWT merahmati persahabatan kita dunya wal akhirah. Ameen:)

    *kak nur

    Salam sayang buat kak nur,

    akak, saya pun rindu sangat dekat akak walau tak pernah ketemu. aneh sekali deh perasaan ini? huhu. moga-moga Allah sentiasa menjaga akak bagi pihak saya. Ameen. betul kata akak, NZ memang best! saya sangat rindu NZ sekarang! rindu segala-galanya!

    nature di sana, sisters, bi’ah yang solehah, lecturer, semuanya! minggu terakhir saya di sana paling best. hampir saya mahu menangis akibat terlalu kenyang dijamu oleh brothers n sisters. Pengalaman bermalam pada malam aidiladha 1430 di rumah seorang sahabiah saya yang berbangsa kiwi itu takkan saya lupa seumur hidup. Jikalau NZ itu ada dijual di kedai dalam bentuk bebola kaca, yang bila digoncang itu ada salji, bisa saya beli satu dan bawa balik. oh NZ! terlalu banyak cinta hati yang tertinggal di sana…

    february has always been a special month for me. hari-hari pun rasa macam birthday saya. wah, alfatihah dari akak seharusnya bermakna sekali buat saya!terima kaseh akak:)

  3. You crossed my mind today
    as you so often do
    I stopped for just a moment
    and said a prayer for you

    I asked our dear Lord
    to be with you this day
    I prayed he might send
    a small blessing your way

    Perhaps a smile from a stranger
    a kind gesture or deed
    to hear a sweet verse
    or fulfill a need

    I prayed for you wisdom
    for guidance and strength
    to feel the presence of angels
    and the warmth of their wings

    I prayed for your worries
    I prayed for your fears
    I prayed for your happiness
    your joys and your tears

    As I finished my prayer
    I realized I too
    had received my own blessing
    with my thoughts of you

    http://rqyali.blogspot.com/2010/01/my-prayers-are-with-you-always.html#more

Leave a Reply

