Bumi New Zealand itu cantik

Salam buat semua.

Alhamdulillah, kami semua selamat tiba di rumah setelah beberapa hari berkampung di Queenstown dan Christchurch. Kali ni, nak update beberapa keping gambar sepanjang berada di sana. Kredit kepada mereka di sana untuk gambar-gambar berikut. Huhu.

DSC_0369

Lake Wanaka.

P6220064

Cantik yang amat. Subhanallah!

P6230036

Leaning tower of Wanaka

P6250489

Sebuah taman di Christchurch

queenstown day 2 sara 005

Nama tempat ini Remarkables Ski Area.

P6230180

Pemandangan senja di Wanaka.

P6250825

Keemasan pula di Christchurch

P6220085

Ini pemandangan bandar Queenstown dari atas.

DSC_0418

Ini itik. (kalau tak kenal juga, tak tahulah.hehe)


Cantik sungguh New Zealand. Rasa sayang pulak nak tinggal ya…[~,~]

Teringat pula pada perbualan saya dengan teman sekerja sebelum saya pergi bercuti baru-baru ni.

Teman: Awak dah pernah ke belum pergi South Island sebelum ni?


Saya: Saya dah pergi dah masa summer haritu. Kali ni nak main salji pulak kat sana.


Teman: Owh. Dulu masa dekat South, awak pergi jalan-jalan kat mana?


Saya: Hem, kitorang pergi Christchurch, Queenstown, Wanaka, Arrowtown, Milford Sound, Kaikoura, Dunedin.


Teman: Owh awak dah sampai Dunedin? Saya tak pernah pergi lagi sana.


Saya: Saya sarankan awak pergi. Lebih-lebih lagi musim sejuk macamni. Mesti cantik kat sana. Cantik sangat-sangat! Rasa macam kat Scotland. Serius. Saya tak tipu.


Teman: Hah? Macam Scotland? Awak dah pernah sampai Scotland ke?


Saya: Tak. Ehehe.


Entah bila saya nak sampai Scotland ya?🙂

5 thoughts on “Bumi New Zealand itu cantik

  1. salam kak yana.abah tengok doh gambo Queenstown dlm blog kak yana.lawalah pemandangannya.tapi mana gambo kak yana sama kawan-kawan semasa diQueenstown.harap kak yana anto ye.jumpalah lagi.

  2. wsalam abahku.
    comel sungguh New Zealand ni. huhu. takjub sekali kak yana rasa. tapi mmg dok sabo nok balik kg durian tinggi lagi. byk mende nak cite ke mi ngan abah. ok abah, alhamdulillah. selesai udah.🙂

  3. *suria1203

    lawo sungguh kan?

    hehe.nak join aku gi scotland? eh silap, nak sponsor aku ke scotland. buleh aja deh? kapan?😀

    *tiada nama

    kredit kpd mereka di sana

Leave a Reply

