Hilang kata.

Salam.

Saya sepatutnya menyibukkan diri dengan assignment “jenayah” saya. Tapi Ya Allah, peristiwa tadi benar-benar mengejutkan saya. Ya Allah, saya bukan sengaja merisaukan mi dengan abah di kampung. Saya betul-betul kaget. Lepas ni, saya betul-betul kena berjaga. Ya, saya memang penakut. Saya susah nak percayakan orang. Tolong doakan moga saya tenang ya.

Peristiwa itu benar-benar berlaku depan mata saya. Semoga si dia tak cam muka saya. Terdesak sangatkah dia? Moga kedatangannya bukan dengan niat jahat. Tapi begitu aneh sekali perlakuannya.

Arghh! Saya hilang butir. Saya bukan ingin bercerita tentang saya. Cuma satu yang saya pinta. Jaga diri kalian walau di mana kalian berada. Jenayah tak kenal mangsa. JAGA DIRI baik-baik. Moga Allah SWT memelihara kalian walau di mana jua kalian berada. Ameen.

Sila rujuk kisah orang kaya dan orang miskin dalam Surah Al-Kahfi ayat 32-42. Kisah ini memang ada kaitan dengan apa yang berlaku tadi. Mohon maaf sebab memang kurang jelas. Saya betul kehilangan kata.

Jaga diri baik-baik ya teman-teman.

Ya Allah, kuatkanlah dan berikanlah ketenangan kepada para-para hati terutamanya dua hati yang jauh di sana. Ameen.

*The current state of the world has driven people crazy. It does show that the hearts really need the nourishment. Ya Allah…

2 responses

  1. insyaAllah die tak cam muka diana. Isk takut la. Korang semua jaga diri elok2 yer.

  2. thanks tau zati.alhamdulillah lega dh rase.sian sebenonye tgk die.kalu ye mitok molek,boleh je nk bg.tp nak tawar sendiri ke die mmg xberani.

    zati pn take care deh sane.jage diri molek deh. thanks tau:)

Leave a Reply

