Let it be untitled…

Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:

“Apabila Allah menghendaki kebaikan ke atas seseorang, maka mengerjakannya orang itu. Sahabat bertanya: Bagaimana Allah mempekerjakannya? Nabi SAW menjawab: Iaitu Dia memberinya taufik untuk melakukan amal salih, kemudian mewafatkannya dalam keadaan beramal soleh itu.” (Hadis riwayat At-Tarmizi)

———————————————————————————————————————

Secara jujurnya,bila saya “online” YM, saya jarang sekali tampil dengan status “online” kepada semua kenalan…ada banyak sebab untuk itu…tapi hari ni saya beranikan diri “appear” kepada semua orang dan akhirnya saya “ditegur”…

Seawal pagi sudah di”hidang’kan soalan sebegini..“Adakah awak ini Sunni ataupun Shia?”…terkejut juga tiba-tiba ditanya begitu…dan beliau juga telah menghantar satu “file” yang saya sendiri tidak pasti sama ada ianya sesuai atau tidak untuk dikongsi bersama…bagi saya, artikel itu agak panjang(mungkin tidak bagi orang lain)…saya sendiri pun tak pasti bila boleh habiskan semua itu..sekarang ni, hanya mampu baca 1/4 sahaja…setakat yang saya baca…saya tak boleh nak terima 100% isinya…anda semua juga mungkin begitu…dan saya pun tak pasti apakah niat beliau yang sebenarnya berkongsi artikel tersebut…saya bukan ingin bersangka buruk tetapi sebagai langkah berjaga-jaga…

kepada sesiapa yang berminat nak baca boleh bagitau saya…penat den nak “digest” sorang…^-^

*Terlalu sedikit ilmu yang ada…Ya Allah…

Way back into love…

Way back into love by Hugh Grant and Haley Bennett

I’ve been living with a shadow overhead
I’ve been sleeping with a cloud above my bed
I’ve been lonely for so long
Trapped in the past, I just can’t seem to move on

I’ve been hiding all my hopes and dreams away
Just in case I ever need em again someday
I’ve been setting aside time
To clear a little space in the corners of my mind

All I wanna do is find a way back into love
I can’t make it through without a way back into love
Oh oh oh

I’ve been watching but the stars refuse to shine
I’ve been searching but I just don’t see the signs
I know that it’s out there
There’s got to be something for my soul somewhere

I’ve been looking for someone to shed some light
Not somebody just to get me through the night
I could use some direction
And I’m open to your suggestions

All I wanna do is find a way back into love
I can’t make it through without a way back into love
And if I open my heart again
I guess I’m hoping you’ll be there for me in the end

There are moments when I don’t know if it’s real
Or if anybody feels the way I feel
I need inspiration
Not just another negotiation

All I wanna do is find a way back into love
I can’t make it through without a way back into love
And if I open my heart to you
I’m hoping you’ll show me what to do
And if you help me to start again
You know that I’ll be there for you in the end

———————————————————————————————————————–

Lagu ni pernah bertahan lama dalam “playlist” saya masa belajar di IPBA dulu…duk ulang berapa kali entah…asyik juga ya bila layan lirik lagu ni (hoho…sentimental rupanya)…dan bila dengar lagu ni je mesti teringat kat “Po Si Photographer”…hoho…cepat balik Welly Po!Pak cik Johan dah lulus French dah ni…*wink*

*Iklan sekejap: Kepada sesiapa yang mahu menyertai kelas bakery lepas ni…boleh cari Po je…beliau dah master beratus resipi dah…haha…