Saya suka akan ketenangan…;p

Semalam borak-borak dengan Maria Salsabila…borak pasal kerja…memandangkan kelas akan mula dalam masa sebulan lebih dari sekarang…terlintas juga di fikiran kitorang nak berhenti kerja…nak rehat pulakla rasanya…

Dan Salsabila pun bertanya…”Agaknya bila Diana nak berenti kerja?Diana nampak macam bahagia je kerja kat situ”…Wah,nampak bahagia ye?haha…Alhamdulillah…sebab tu saya masih bertahan kat situ…yang dua tempat lagi,saya dah berhenti dah…rasa tenang je lepas berhenti…adela sebabnya kenapa tenang..haha…(poyo betul)

Maka sekarang…saya bekerja di satu tempat sahaja…dan hari-hari saya sudah mulai kembali seperti biasa…boleh tidur awal macam biasa…tidur yang cukup amat penting bagi saya…kalau tak cukup tidur…rasa macam nak gigit orang pun ada(penyakit apakah ini?)…Terima kasih ya Allah…nikmat tu…

Dan awal pagi semalam…dengan satu panggilan telefon je…hati saya kembali tenang..Alhamdulillah..terungkai segala persoalan…terima kasih ye awak…dah lega hati saya sekarang…moga awak tenang juga di sana…baru saya tau kenapa beliau senyap je…YM bermasalah rupenya..satu mesej dari saya pun beliau tak dapat…kadang bahaya juga teknologi ni ye…

YM dan blog juga satu hal…kadang-kadang seseorang tu boleh nampak terlalu baik..atau boleh juga menyebabkan orang lain pandang serong dekat beliau…teringat pulak kata-kata ‘lecturer’ saya dalam kelas “Young People, Media and Education”…bende2 macam ni takleh nak percaya sangat sebab kita tak boleh nampak ekpresi sebenar si pemberi mesej…mungkin benda yang nak disampaikan tu lain tapi boleh disalahtafsir pula oleh pihak lain…apapun,bersangka baik jela dan juga positif…ye,P.O.S.I.T.I.F…insyaAllah boleh dapat ketenangan dengan cara ini…^-^

*Teruskan berdoa untuk saudara-saudara kita di sana..

Leave a Reply

