Ini adalah rahsia…

Apakah perasaan korang bila seseorang mengungkapkan kata-kata sebegini kat korang..”Aku bagitau kau sorang je pasal ni ok…jangan bagitau orang lain pulak”…cuba bayangkan…bukan sorang je yang cakap macamni…tapi mungkin dua orang,tiga orang atau berbillion orang (wow,yang ni taktau nak cakap apala..hoho)…

Contoh situasi lain (ni sebagai contoh jela…abaikan saja sebarang unsur “kemerapuan”)

1.Dari seorang ibu kepada anaknya
“Mama cakap kat awak sorang je pasal hal ni…bukan sebab mama pilih kasih ke apa tapi mama paling percaya kat awak…awakkan yang paling tua…mesti awak punya “level of cognitive processing” lebih mantap berbanding adik2 awak”

2.Dari seorang adik kepada abangnya
“Weh,aku bagitau ko sorang je ni..jangan ko memandai2 pulak bagitau orang lain…aku bukan ape…kalau cakap kat mak ayah ni..aku takut diorang susah hati…aku takdela niat nak susahkan hati kau tapi ko sorang je aku tengok cukup berwibawa dalam memegang amanah ini…”

3.Dari seorang kawan kepada kawannya
“Untuk pengetahuan kau,kaulah orang pertama dan terakhir yang dengar mende ni dari mulut aku…aku dah berjanji dengan diri sendiri tak nak cakap kat orang lain lagi pasal benda ni…jadi kau faham2 sendirila maksudnya kan…kalau tak faham jugak..aku taktau nak cakap apela”

Bila datang situasi macamni…macam2 perasaan yang kita akan rasa kan?lebih2 lagi,kalau kita selalu saja mengalami benda2 macamni…tapi jom kita lihat dia dari sudut positif…hoho..sebab semua yang berlaku tu pasti ada hikmahnya kan?

Teringat pulak kat lirik satu lagu ni (tapi lupa pulak tajuk lagu tu)

Better lock it in your pocket..taking this one to the grave…”

*Mintak maafla..pagi-pagi hari pun dah merepek..hoho…

2 thoughts on “Ini adalah rahsia…

Leave a Reply

