Cuti raya+Graduation Day…

Menurut FIANZ,Aidiladha akan disambut pada hari Selasa ni,9 Disember bersamaan 10Zulhijjah 1429 di bumi NZ ini..Alhamdulillah,syukur sangat sebab permohonan cuti raya saya diluluskan..saya sangat2 berharap dapat cuti ni sebab kalau tak dapat,saya kena kerja pagi raya tu…mulanya agak berdebar sebab takut tak diluluskan…saya tahu saya telah menyusahkan bos saya sebab saya dah mintak cuti untuk hari Isnin pada mulanya…bukannya hari Selasa…rasa bersalah pun ada sebenarnya…

Tapi nasib baik bos saya baik hati…sungguh saya tak tipu…memang baik hati..banyak sebab lain lagi yang boleh menyebabkan saya rasa mereka berdua ni baik hati…moga Allah swt memberikan hidayah kepada mereka…rasa terharu sangat bila orang buat baik…rasa macam nak jaga hati diorang baik2 sebab susah nak jumpa orang-orang yang macamni…(korang pun mesti rasa macamtu jugakkan?)

Dan harini juga,saya menerima undangan ke majlis graduasi RA saya…rasa terharu sebab dalam banyak2 orang RA pilih kitorang berempat(asyik terharu saja..haha)…ngam2 ngan bilangan tiket tu…kebetulan,RA kitorang akan “grad” hari raya ni juga…dan beliau akan pulang ke Malaysia tak lama lagi…maka kitorang akan kehilangan seseorang yang “acknowledge” kitorang sebagai adik dia…tak pasal-pasal ada seorang abang pulak…hoho…

RA kitorang ni memang seorang yang baik…sepanjang kitorang duk kat NZ ni,dah banyak dah beliau tolong kitorang…kalau dengan Maria Tita..lagi-lagila…kalau tak caya…cuba tanya Tita..hehe…selain itu,beliau juga tahu batas-batas pergaulan meskipun kami berlainan kepercayaan…beliau siap tolong carikan kod makanan halal untuk kitorang dulu…siap bagi keutamaan kat kitorang untuk solat dalam pape hal sekalipun…siap tanya…”Awak dah sembahyang ke belum ni?”…moga Allah swt mengurniakan hidayah kepada beliau…Ameen…

Okla,cukup jela setakat ni…nanti makin banyak pulak melalut..hehe…banyak kerja lain lagi nak kena buat…

2 responses

  1. haha, maria tita nak balas ni, ha, RA kite memang byk tolong kite, mariam pun banyak tolong RA kite, hidup penuh simbiosis :p
    hahaha, alhamdulillah na, Allah akan sentiase mudahkan hambeNya yang berniat baik, insyaAllah🙂

  2. thanks sgt2 ten sbb tlg ak hartu…ak syukur sgt dpt kwn macammu…kalu ade jual kwn mcm mu kat keda..ak beli 18juta doh..hoho…moga Allah merahmati mu ten..ak sokmo harapkan yg terbaik utkmu dlm segala hal…sayang mu ten byk2!

Leave a Reply

