Kelam-kabut…

Hari ni saya agak kelam-kabut…Semuanya bermula dari saat saya nak balik kerja tadi…Saya abis kerja awal harini…ingatkan nak balik terus tapi ada sorang member sekerja ni “tahan” saya dari balik…kata beliau..”Haa,minggu lepas dah bagi ‘brochure’,jadinya harini nak bagi sampel pulak…”

Masa tu,saya dah cuak dah..mau je kata..”Awak salah orangla”…’brochure’ haritu pun saya tak tengok lagi..tapi kesian lak member…fikirkan beliau nak cari makan lebih..lepastu,beliau bagi saya sampel gincu percuma,syampu dan kondisioner percuma…dan juga ‘perfume’ percuma…tak cukup dengan tu..sesi “kempen-mengempen” pun bermula…

Untuk mengakhiri sesi tersebut(kes nak balik cepat),saya pun cakap kat beliau…”Kebetulan pulak saya ada nak beli hadiah untuk kawan…nanti kita jumpa minggu depan ye…kita bincang balik ye”…saya pun taktau macammanela saya boleh cakap macamtu…sekarang nak kena fikir “siapa yang bakal bertuah tu”…ada sape2 rasa nak hadiah?hoho…

Balik je dari kerja,saya terus ke dapur..ingatkan nak buat puding…saya pun masakla agar-agar atas dapur…tiba2 saya teringat yang susu sejat takde…lepastu saya bergegas ke Top Market sebab nak beli susu sejat..saya tinggal agar-agar atas dapur macamtu je(jangan tiru aksi
ini…BAHAYA!)…sebabnya kedai tu dekat je…lagipun agar-agar kan lambat sket nak masak…

Nak dijadikan cerita…kat kedai tu takde susu sejat..mulanya saya tanya orang kat kaunter tu…”Ade jual ‘evaporated milk’ tak?”…lepastu dia tanya saya balik…”Dalam Bahasa Melayu orang panggil apa?”..terkejut saya masa tu…laa..orang Malaysia rupanya…lepastu saya ke Showlink Mart di Taranaki St pulak…takde jugak susu sejat…ke manala susu sejat pergi ye?selama ni ada je…waduh…

Pastu saya berlari dalam kehujanan ke Metro pulak…dahla jauh…terpaksala lari…teringat kat agar-agar atas dapur..dahla takde orang kat rumah..semuanya pergi kerja..kan tak pasal2 pulak terbakar rumah Kak Ku ni…abis ah saya kalau camtu…elaun campur ngan gaji setahun bekerja memang masih tak cukup nak bayar Kak Ku..oh tidak!Hidup ini terlalu indah untuk dicalit dengan kenangan bersama Kak Ku…

Balik rumah je,saya terus ke dapur…alhamdulillah..takde pape yang berlaku…entah papela saya ni…berani betul…dah tak nak buat macamtu dah…insaf!Siap je puding,nak masuk bilik pulak tak boleh..tak jumpa cari kunci…rasa sesak nafas dah masa tu…masa macamnila…kunci pulak hilang…cari punya cari…rupanya ada dalam poket je…agak “tension”la…ni semua berlaku sebab tak fikir panjangla ni…aduih…

Moral of the story:Jangan tinggal agar-agar atas dapur kalau nak keluar cari susu sejat…boleh terima?betul ni…gelabah abis saya tadi…huh…

2 responses

  1. hahaha, ngabang sungguh mu ena. hahaha, keras aku suke, tp memang sedap giler r puding ena ni orang orang kampung weh, tak nawok sikek, memang sedap ar, takle celen :)…heheh. erh, aku nak hadiah🙂

  2. lebih2 pulok mu puji..

    haha ten..ak suke dgn keyakinanmu dlm mnyuarakan isi hati…mari ah bilik..tgk brochure..plih ah nk hok mane se..doksoh malu2..ahaha..td Ella amek dh sampel gincu tu…lega ak..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: