Takde idea untuk tajuk…;p

Kitorang berempat baru balik dari Kilbirnie…pergi tengok budak-budak terima anugerah untuk kelas Hari Ahad diorang…comel bila tengok budak2 kecik ambik sijil masing2…ada yang dapat “Excellent” untuk Tajwid..ada yang dapat “Excellent” untuk bacaan Al-Quran dan ada juga untuk “Islamiyyat”…

Semua ni membuatkan saya terfikir…alangkah indahnya anak-anak kecik dididik dan diasuh dengan ajaran dan nilai-nilai Islam…dari kecik dah biasakan diri dengan cara hidup seorang Muslim…insyaAllah dengan cara ni…elok budi pekerti mereka kelak…dan sesungguhnya membesarkan seorang anak merupakan cabaran yang besar sekali…(gaya macam dah ada anak pulak..hoho)

Dan tadi Qashif terima pujian dari cikgu…Qashif dah mula belajar Bahasa Arab sejak berumur empat tahun lagi…dan sekarang dia dah boleh menguasai bahasa itu dalam masa 4tahun sahaja…kalau saya jadi Kak Dija tadi…gamaknya mengalir dah air mata saya bila tengok anak sendiri dah besar dah…siap cikgu puji lagi…haish…mesti orang cakap “Entah papela Diana ni”…hem…malas nak ulas dengan lebih lanjut..haha..;p

Semoga mereka semua membesar menjadi Muslim yang sejati…insyaAllah..kalau acuan yang digunakan itu baik…maka hasilnya pun insyaAllah baik…saya sendiri pun ada banyak kelemahan lagi yang nak kena baiki ni…doakan saya dan kawan-kawan di sini ye…terima kasih..^-^

*Teringat kata-kata Ustaz Ismail kat IPBA dulu…”Akhlak anak-anak sudah mula terbentuk sejak dari saat si bapa bertemu dengan si ibu”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s