Kia Kaha Diana!!!

Dah masuk seminggu dah saya balik dari Rotorua..Secara keseluruhannya,saya rasa tak rugi ke Rotorua…banyak jugakla benda yang menarik kat sana…Dan sejak balik dari Rotorua ni..kehidupan harian saya agak kelam-kabut sket..banyak benda yang nak kene urus…sampai
nak online YM pun tak sempat (macam mengade je bunyinye..hoho)

Saya juga nak mintak maaf banyak2 kepada beberapa orang kawan saya yang tertanya2..kata mereka…jarang nampak saya kat YM..siap sorang “junior” saya zaman sekolah dulu tanye apesal lama tak online…dan terbaru pule,kawan saya siap anta mesej melalui handphone tanya keadaan saya kat sini..sebab susah nak “get reach” saya kat YM…katanya risau sebab NZ dilanda gempa Bumi…alhamdulillah..kat sini takde pape yang berlaku…syukur sangat2…bila kawan-kawan ambil berat macamni..rasa terharu sangat dan juga rasa seperti diri ni dihargai…terima kasih ye korang..kalau saya “senyap” tu…bukan bermaksud saya ni “indifferent”…walaupun saya takde “Friendster” atau “Facebook”…saya masih ambil berat pasal kawan2 yang baik dengan saya…dan saya kat sini juga sentiasa mengharapkan yang terbaik buat korang semua…dah memang saya macamni kot…kadang-kadang sekadar “memerhati” dari jauh sahaja…

Bila dah kerja ni,saya kena uruskan masa dengan sebaiknya..kadang rasa diri ni macam robot pule…terkejar sana terkejar sini…pagi petang siang malam saya kerja…alhamdulillah…walaupun gaji seciput je…saya rasa selesa dengan kerja-kerja ni…harapnya tak hangat-hangat tahi ayamla…kalau saya dah tak tahan nanti…terpaksala saya “lepaskan” satu…

Sekarang ni tidur pun dah tak teratur…kadang tidur dua jam je satu malam…habis terganggu terus jam biologi saya…dahla saya ni bese tidur awal sebelum ni…tapi saya percaya…semua ni ada hikmahnya tersendiri…bagi saya tak salah kalau kita kerja lebih sket…yang penting niat…kalau kita niat demi Allah..dan juga untuk kesejahteraan diri dan juga orang lain…insyaAllah kerja pun boleh jadi ibadah juga…

Dan saya amatla berharap semoga saya dan kawan-kawan kat sini terus tabah dalam apa jua yang berlaku..Ameen…saya cuba positif…saya redha dengan segala yang bakal berlaku sebab saya percaya Allah SWT sahajalah sebaik-baik perancang(Ali-Imran:54)…

Kia Kaha Diana!Kia Kaha Diana!Kia Kaha Diana!

Let nothing tarnish your indomitable spirit…(^-^)v

*”Kia Kaha” is a Maori phrase which literally means “Stay Strong”…commonly used to signify the importance of having sheer courage in the face of hurdles and adversities…

2 thoughts on “Kia Kaha Diana!!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s