Sila tekan “ok”…apa yang bakal terjadi lepas tu?

Sekarang ni kalau nak pergi kerja…saya kena bawak “hoodie”…sebabnye saya habis kerja bila dah masuk maghrib…agak menakutkan jugala waktu macamni…kadang takde orang (yang ada tu pun kelihatan menakutkan)….kecuali hari jumaat…malam sabtu atau “Friday nite” ni biasanya ramai orang keluar…bermacam-macam jenis orang ada…kalau pakai “hoodie”…orang mungkin tak perasan sangat identiti sebenar…bukan dilakukan atas dasar malu dengan identiti diri ke apa ke…tapi atas dasar keselamatan…

Teringat juga akan kata-kata kawan saya tempoh hari…katanya,bos beliau takut akan golongan macam kami…sebabnya bos beliau bimbang kalau-kalau golongan macam kami ini sorok “benda yang boleh meletup”A.P.A.K.A.H?…Tak sangka ye sampai begitu sekali persepsi bos beliau terhadap golongan macam kami…tapi perlu juga diingatkan…bukannya “generalisable” kepada semua warga kat sini…ok sekian…

*Si dia ingatkan saya ini orang Afghanistan…hah,ada rupa sebegitu kah?

3 thoughts on “Sila tekan “ok”…apa yang bakal terjadi lepas tu?

  1. ya arabia…

    This one is for the employer as such kind…

    -I dunt like to get cross…coz u’ll never expect that “unprecedented act” from me..do it if u dare folks!…hahha(evil chuckle)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s