Ceritera “kalacat” dan buku melukis…^-^

Semalam saya ikut Maria Ella dan pak cik keluar cari barang sket…cari baju sejuk dan selimut untuk pak cik..alhamdulillah,saya rasa syukur sangat2 sebab takde pape yang berlaku kat pak cik…ni mungkin menjadi satu pengajaran buat saya…biar peka sket lain kali(ayat sama sahaja setiap masa..haha)…

Selepas selesai saja urusan kitorang,maka saya dan Maria Ella singgah di Warehouse Stationery…sebab Maria Ella nak cari barang sket…dan dalam banyak2 benda…saya beli “KALACAT” (seperti gambar di atas)…dah jadi impian saya sejak sekian lama…(sememangnya saya mempunyai banyak impian..haha)…nak beli yang berjenama “Faber Castell”,tak mampula kan…mahal sangat…(bagi *hint* kat adik beradik…hadiah birthday tahun depan ok)..haha…maka saya beli jela yang berharga $5.99 dan dapat 24batang “kalacat” je (saya tak membazir kan?)…nanti taula saya nak buat apa dengan “kalacat-kalacat” ni semua…(ayat klise dari orang yang tak dapat kerja lagi..haish…)

Dan nasib baik juge saya masih sedar diri semalam…saya teringin benar nak beli “Drawing block”…tapi bila fikir balik…macam “over” je..haha..taktaula kenapa pulak “over”…dan kat bawah ni adalah sedutan perbualan antara saya dan Maria Ella…dan saya dapati kenyatan dari beliau agak melucukan jugala…haha..

Saya:Weh,taklehla datang sini…setiap kali datang…mesti nak beli benda tu..benda tu…dan benda tu
(sambil merujuk ke arah “drawing block”,kalacat,”pastel colour” dan juga berus-berus melukis)

Maria Ella:Dah tu,kalau nak…beli jela…tapi pandai2 la…jangan membazir pulak…

Saya:Okla…kalau camtu,hari ni beli “kalacat” dulula…tapi betul ni…teringin sangat nak beli “Drawing block”…baru best sket…

Maria Ella:Laa..”drawing block” je ke?Aku pulak teringin benar nak beli benda tu…(sambil merujuk ke arah “Drawing board” dengan penuh yakin sekali)

*Please note:
Drawing block=buku melukis
Drawing board=papan melukis yang arkitek2 biasa guna tu

Saya:Hah?Biar betul?(Owoh…besar lagi rupanya impian beliau dari saya..haha..memang tak agak2..)

*Terima kasih sangat2 kepada Maria Isabella yang dah berada kat Malaysia sekarang sebab merealisasikan impianku!terharu sangat2!sayang Maria!moga Allah swt merahmati dikau…ameen…

2 responses

  1. engong mariam, kerah aku suke, meroh muke2!! mu ni, tok agok2. kelako okk!! hahahah. baru mu tau impian sape hop paling besor ye :p.. ce mu try tanye maria salsabella, aku wase die nak beli balckboard hop cam kat sekolah kite dulu tuh :p

  2. hahha..molek dh mu 2 org…kalu salsabila tau…die mesti kecoh doh tu..haha..sayang sangat korang seme…terima kaseh byk2 krn selalu buatku gembira..moga Allah swt sentiasa mengurniakan kemuliaan dan keberkatan dalam hidup korang seme…ameen…^-^

Leave a Reply

