Bahasa Jiwa Bangsa….;p

Tiba-tiba saya teringat perbualan saya dengan RA saya baru-baru ni….demikianla butiran perbualan kami….

Si RA: Sorang je makan?Mane yang lain?

Saya : Ha’ah…diorang pergi Pak N Save…beli barang sket…baru2 ni takde air kan? Bile mula takde air ni?

Si RA:Saya pun tak tau…saya takde kat sini mase air takde haritu…

Saya :Owh, ye ke?kitorang pun sebenarnye…nasib baik dah ade air mase kitorang balik tu…apesal selalu takde air ni?Kak Ku(bukan name sebenar tuan rumah kitorang….hehe) ade bagitau pape tak?

Si RA: Takde bagitau apa2…tapi nasib saya baik….air dah “DATANG” mase saya balik tu…

Saya :Datang?

Tapi takpela…sekurang-kurangnya…si dia ni mampu nak sampaikan apa yang dia nak cakap…saya memang kagumla dengan dia ni!hoho…

*Baru sekarang saya sedar….rupa2nya,blog saya ni mula bertukar kepada “kilang produktif hasil penangguhan kerja sedunia”….

2 thoughts on “Bahasa Jiwa Bangsa….;p

  1. eh,bukan ke mu assistant die?ak tau ten,mu dok sabo nak jadi RA thn depan…rasenye takdok rezeki kot…laenla kalu mu nak stay terus kat rumah kak ku ni…hehe

Leave a Reply

