Semangat kegigian…

Sekarang ni saya sengsara sakit gigi…Dua tiga menjak ni sakit gigi…aduh,memang sakit…gigi bongsu nak tumbuh tapi takde ruang…tu yang sakit tu…tak bohong…tapi saya cam bese je…makan cam bese…sume mende pun telan…hehehe

Pada waktu beginilah,saya teringat kat Dr Hassan…kalau dulu,ade masalah gigi,consult je Dr Hassan…tapi sekarang tak berani nak singgah kat mane2 klinik pun kat sini…sebab mengikut kate Dr Hassanla ni…entah betul ke tidak(sebab die seorang penglipurlara yang bertauliah…hohoho)…die kate die risau kalau dentist kat sini cabut sume dawai dalam mulut saya…lepas tukan,diorang pasang yang baru dan caj harge laen…yannade!mane nak korek duet ni…baik tahan jela sakit kalau camni…

Sebelum saya datang sini,ade beberapa pesanan yang Dr Hassan kasi kat saya(sememangnye ramai yang berpesan kat saya sebelum datang sini dulu…hehehe)…Antaranye…

1.Awak kene gosok gigi dalam masa 2jam selepas awak makan.Kalau tak,awak akan menyesal seumur hidup…gune berus kawat sekalipun dah tak gune dah(eee…gerunnye…adekah saya dikelentong sekali lagi?)
2.Jangan kumur atau minum air kosong selepas awak kumur dengan listerine.
3.Jangan ambil makanan yang keras seperti kekacang
(yang ni…dah bese langgar…whittaker’s almond gold memang irresistible!hah!)
4.Jangan makan mende manis banyak sangat…bukan ape…takut kene karies gigi(yang ni tipu ah kalu saya kate saya “patuh”…hehehe)
5.Jangan sesekali eksyen tetiba nak makan jagung dengan menggunakan kekuatan gigi yang tak berapa jitu tu(iye2…saya tau…)
6.balik malaysia hujung tahun ni…saya nak beres gigi awak ni cepat2...(Dr jela support duit tiket saya…lalallalala)
7.jangan lupe anta gambar saya yang cantik haritu(ala…email address yang dr bagi tu tak wujud pun…)

Moral of the story:
1.kalau gigi dah sedia cantik,jagelah gigi anda leklok
2.gigi amat bermakna dalam kehidupan seharian(sesungguhnye!).tanpa gigi,kite takleh makan sate,roti chenai(hehe),biskut raya…dan sebagainye…kesimpulannye,hargailah gigi anda!huh!

Aku sayang gigiku….oh gigi!

Leave a Reply

