F.R.I.E.N.D….^-^

Semalam saya+Sarah lunch ngan Nat kat Cinta…dah lame dah die ajak kitorang keluar tapi cam bese…banyak sangat alasan yang saya bagi…”Alah,ade testla next week”“Xsignment tak siap lagi”… “Rasenye cuace kurang baik kot weekend ni”(cam tau2 la pulak)…HAHAHHA…memang banyak betul alasan…

Memandangkan Nat dah nak balik Thailand malam ni,saya pun ajakla die kuar lunch(first time ni)…kesian jugak kat die…dah banyak kali sangat dah die ajak…Nat ni nak makan sangat nasi lemak…nasib baik kat Cinta ade nasi lemak…bolehla jugak die merasa…katanye …LAZAT…hahaha…tu tak rase lagi nasi lemak kat Malaysia…

Sambil2 kitorang makan,banyak gak ah kitorang borak…Nat pun banyak tanye soklan..soklannye banyak yang “mencabar minda” dan semestinye memerlukan “deep cognitive processing”…soklan2nye seperti yang berikut….

1.Kenapa orang Islam sangat2 particular pasal makanan especially bab2 sembelihan?
2.Korang ni pakai tudung sepanjang mase ke?Tidur pun pakai tudung jugak ke?
3.Tak penat ke puasa mase bulan Ramadhan?Korang tak rase ke yang korang ni cam seksa diri je?
4.Korang leh tak kahwin dengan orang berlainan agama?kenapa tak boleh?
5.Kenapa Islam menmbolehkan lelaki kahwin empat?Kenapa perempuan tak boleh?
6.Dah ade boyfriend ke belum?

Penat saya nak jawab soklan2 ni…yang tak tahannye soklan yang last sekali tu…HAHAHHA…walaupun saya dan Sarah takla berapa arif sangat bab2 cam ni, tapi kitorang dah cuba sedaya yang boleh untuk jawab soklan2 tu…moge2 Nat diberikan hidayah oleh Allah swt…Amin…

Selain itu, Nat ni seorang yang sangat take care pasal kawan die…banyak gak “amanat” dari Nat yang diperturunkan kat saya.ni adalah antara pesanan Nat buat saya:

1. don’t you ever procrastinate your work(dia sanggup spend die punye kredit semata2 nak pesan kat saya pasal mende ni…yela…die dah faham sangat ngan habit buruk saya tu..hahahhaha)
2.leave some space in your heart for love(APEKAH?adekah saya ini seorang yang tidak berperikemanusiaan?hehe)
3.you should speak up your mind(yela2…saya tau saya tak contribute a lot dalam kelas…lalallala)
4.you should spend most of your time in da library…in fact,i have nothing to do except study(hohoho)
5.you must attend my wedding someday(hurm…bolehkah?)

Terima kasih banyak2 Nat atas pesanan2 ini…sesungguhnya,banyak yang saya belajar dari Nat…harap2,Nat pun belajar something gakla dari saya biarpun hanya sekelumit(besar harapan ni)…

Leave a Reply

