Kisah 1OOO kesejukan…

Malam tadi,kitorang punyer RA, Teo tiba2 bertanya..”Korang ade pape hal tak malam ni?”… “takde pape pun…besenya kitorang tido lewat je time cuti2 camni”…”ooo,saya ingatkan nak buat aktiviti sket malam ni”…sebaik sahaje saya terdengar perkataan ‘AKTIVITI’ itu, saya terus terbayangkan roll-call yang macam kat MRSM zaman muda2 dulu…besenya time roll-call ni,ade jela sape2yang kene marah…scary…mase tu mintak jauh sgt2 kene marah dgn senior…yela…mase tukan masih muda remaja lagi…kene buli ni cam perkara bese je…hahaha…

Kawan2 saya sume ni tgh syokla…ingatkan Teo nak ajak main hide and seek ke,anak2 ayam ke…tapi entah kenapa saya sorang je yang tafsir lain sket dari orang…hehe…sarah yang mulanya excited abis,terkedu bila saya menyuarakan pandangan saya…”Ha’ahla diana,takut gak kalu roll-call”…kitorang ni cam bese sgtla roll-call mcm2 ni…tgh2 mlm…time sejuk udara menghembus…mata pun tak berapa nak blh buka…sebab mengantuk abis…

Lalu,kitorang pun terbayangla kesilapan2 yang kitorang pernah buat sebelum ni…kalu nak senaraikan sume,abis dakwat penla jawabnye…hahahaha…antaranya ialah….cakap kuat2 ibarat duduk dalam jarak 2meter(besela…cikgula katakan…hehe),ade jugak di antara kitorang yang berani mati buat “karaoke” dalam bilik…(hahaha,yang ni saya takde komen…haha),lepak kat dapur lame2,melompat2 dalam bilik sampai nak pecah lantai…blablabla…lalu,kitorang pun cakap dalam nada bisik2 je untuk men”cover” segala kesilapan2 kitorang sebelum ni…haha…kadang2 rase gak,kitorang ni salah pilih accommodation ke sebab AC iNTernational House ni untuk orang yang tekun belajar sahaja…hehe…

Rupa2nya,tanggapan saya tersimpang jauh sekali…Teo sebenarnya nak ajak celebrate birthday Lee Hui(entah betul ke tidak ejaan ni)…wah2,keknya sangat sedap sekali…KEK COKLAT!…my favourite…Teo cepat2 je berkate…”Kek ni halal 100% sebab Wan(kawan saya yang pernah menginap di ACI dulu) yang buat”….hehe…saya ape lagi…suke ati sangatla…tapi kene controlla sket…takkanla kite nak lebih2 dari birthday girl lak…hehe…yang lawaknye,kitorang makan kek tu sambil menggigil abis..sejuk…dua tiga hari ni memang sejuk…walaupun suhu takdela sesejuk mane kalu nak dibandingkan dengan sesetengah negara yang lain…

Baru2 ni,saya teringat sangat kat arwah nenek saya…pastu saya ajakla Zack buat tahlil ringkas sket untuk arwah nenek…kitorang buat kat bilik saya…disebabkan bilik Zack agak berjauhan dari bilik saya,Zack terserempakla dengan kitorang punyer RA sorang lagi,Quynh…die orang Vietnam…time tu Zack pakai telekung sembahyang…dia terkejut abis bile tengok Zack…dia pun berkate…setelah ditranslatekan…hehe…”He’eh…sejuk benar awak ye…sampai pakai macam ni sekali…”…nasib baikla dia tak tanye…korang beli kat mane baju ni…Zack yang tengah blur2 tu hanya mampu tersenyum je…disebabkan kalut sket mase tu,Zack tak sempat nak terangkan pape kat Quynh…

Kalau ade kesempatan lain kali,saya teringin nak terangkan kat Quynh,…”tu bukan winter clothes ke ape ke,tapi kitorang pakai ni untuk menghadap Allah yang Maha Esa”…^-^

Leave a Reply

