Beras Cap Arnab…

Esok,kitorang ade plan gempak…memandangkan elaun baru je masuk…kitorang ingat nak shopping barang2 sketla…meskipun elaun tu sebenarnya elaun buku…TETAPI…tidak mengapa…barang yang nak dibeli esok pun barang yang penting2 gak…bukannya saje2 gi tabur duit…haha…esok,saya ingat nak cari winter coat dan barang2 yang seangkatan dengannya…memandangkan winter akan datang tak sampai 2bulan dari sekarang…lalalalala…

Destinasi yang ingin dituju…Lambton Quay…kat situ ade banyak kedai…ade yang mahal…yang murah pun ade…tapi bagi saya,kualiti yang paling penting…ni samalah macam yang orang selalu panggil …”penjenamaan” atau seperti yang orang putih selalu panggil…BRANDING…yelakan…branding ni pun kadang2 memainkan peranan gak…kalau kite dengar brand ni bagus,kite lebih cenderung nak beli produk jenama tu…kalau brand cap ayam(seperti kate orang tua2…hahaha),orang tak berape nak beli sangatla…

Bile cakap pasal branding ni,saya teringat pulak kat Che Ngah saya kat Malaysia…lawak gak ah bile dengar cerita die…lebih kurang beginila ceritenye…satu hari…Che Ngah kehabisan bekalan beras kat rumah die…oleh yang demikian(hehehehe),Che Ngah bergegas ke kedai runcit berhampiran untuk membeli sekampit beras…

Ketika berada di kedai tersebut,Che Ngah terpandang akan jenama beras yang paling digemari oleh seluruh isi rumah(penghuni2la) Che Ngah…hehe…dipersilakan…BERAS CAP ARNAB!!!…lalu,Che Ngah bergegas menggenggam plastik beras itu agar tidak terlepas ke tangan konsumer2 yang lain….dadidadida…

Sebaik saje di rumah,Che Ngah terus menanak nasi untuk makan tengahhari..tetapi….alangkah sedihnya apabila Che Ngah menyedari bahawa Beras Cap Arnab ini sudah bertukar rasa akhirnya…

Disebabkan rasa ketidakpuasan yang membara,Che Ngah dengan tangkas menilik segala butiran2 yang terdapat di plastik beras tersebut…dan akhirnye…lebih kurang beginilah kate2 Che Ngah…”La,aku ingatkan Beras Cap Arnab…rupe2nye…Beras Cap ARANAB”…kantoi2…hahahaha

RidDLe…^-^

Baru2 ni,mase tengah sedap2 makan(hahaha…cam bese…suke makan)…saya didatangi satu soklan yang misteri abis…complicated…atau dalam erti kate lain…sukar untuk dijawab…ade sorang kawan saye ni berkate…”Diana,kau tau je kitorang minat kat sape2,tapi kitorang tak tau pun kau suke kat sape…”

Nasib baik saya tak tercekik bile dengar soklan tu…apela korang ni..lawak betul…dalam banyak2 soklan kat dunia ni…yang tu jugak yang korang nak tau…lain la kalu korang tanye…favourite kaler ke…hobby ke…ape ke…senang sket nak jawab…hahahha…yang tambah klakar…ade sorang kawan saya ni siap cakap cam ni…”Ko,jangan diana…aku kecik ati giler kalu ko tak kasi tau ko suke kat sape…ni bukan kawan namenye…”

Yang ni versi yang dashyat sketla…hahha…gelak dalam ati je bile diaju dgn soklan sebegitu…hahahaha…secara jujurnye,saya pun manusia biase…ade perasaan…tapi buat mase sekarang tak terfikir lagi mende2 cam ni…wak pening kepale je..haha…cam kak zaza cakap…korang takyah fikirla mende2 cam ni…enjoy je dulu…tak pening kepale…tapi ikut pada yang cikgu saya cakap dulu…time skolah2 dulu…korang baik cepat2 cari partner bile blaja kat uni nanti…kalau tak,abisla korang…tak kawenla jawabnye…hurm,yang ni no commentla…

Hari ni birthday Nisah,my beloved friend…semoga Nisah sentiasa diberkati oleh Allah SWT…semoga panjang umur…murah rezeki…semoga hari2 Nisah yang mendatang dimulai dengan penuh rahmat dan diakhiri dengan penuh keberkatan…Amin Ya Rabbal Alamin…

p/s…i’m a secretive person…i prefer to listen rather than talk…daaa!