Sequel of A.K.S.I….;D

KES 3

Masa saya duk kupas bawang kat dapur…nak buat cucur ayamla katakan…

Aqil: Kak ena nak buat apa tu?
Saya:Nak buat jemput2(cucur)…Aqil suka tak jemput2?
Aqil: Aqil suka sangat tapi Aqil tak suka bawang…kak ena jangan taruh bawang dalam jemput2 k…
Saya:Eh mana guna bawang…tak guna pun…(dalam hati,memang nak taruh dalam cucur pun…hehe)
Aqil: Abis tu,kenapa kupas bawang?
Saya:Saje je ni…
Aqil: Oooo…(tanda setuju je…hahaha)

Last2,dia yang makan cucur tu paling banyak tanpa menyedari yang saya memang taruh bawang dalam tu….Hehehe!

KES 4

Satu hari…masa saya tengah borak2 dengan abah…

Abah:Harga ayam sekarang…kalu 2ekor…dekat rm40…ala,kira rm40la tu…

Tiba-tiba,Aqil datang menyampuk…

Aqil: Ayah De,ayam 2ekor harganya rm40?
Abah:Ha’ah..
Aqil: Kalu macam tu…seekor ayam harganya rm20…3ekor ayam rm60…4ekor ayam rm80..5ekor ayam rm100…blablabla…
Saya:La,buat matematikla pulak(dalam hati sambil tersenyum)…

KES 5

Masa tengah relaks2 kat rumah…saya berteka-teki lagi dengan Aqil(suka sangatla berteka-teki ni…hahaha)

Saya:Di manakah kamu bersekolah?
Aqil: Saya bersekolah di Sekolah Kebangsaan Wakaf Mempelam..(dengan bangganya)
Saya:OK…sekarang soalan kedua pulak…di manakah ANDA bersekolah?
Aqil: Tak tau…ANDA tu sape???

Senget2 mulut saya menahan ketawa…takut kecik ati pulak…hahaha!

One thought on “Sequel of A.K.S.I….;D

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s