Happy Mother’s Day!

Selamat Hari Ibu buat semua ibu di seluruh dunia!Betapa besarnya pengorbanan yang telah ibu lakukan buat anak2 mereka sekalian…dan mereka layak diberi penghormatan yang tinggi…bukan untuk hari ni saje…tapi tiap2 hari!hari ni,saya ingin bercerita tentang seorang insan yang amat saya sayangi dalam hidup saya…Puan Wan Noreha binti Wan Nik…ibu saya yang tercinta…yang amat2 saya kasihi…

Mi banyak mendorong saya untuk berjaya dalam segala hal…mi selalu mengingatkan saya untuk sentiasa mengingati Allah swt…sentiasa melagukan ayat-ayat suci Al-quran…sekurang2nya 1 muka surat setiap hari…walau sesibuk manapun kita….dan saya mengaku…kadang2 saya terlepas pandang semua ni…Ya Allah..ampunkanlah dosaku sekiranya aku terlalai atau terlupa Ya Allah…mi selalu je pesan…untuk berjaya dalam hidup, ingat Allah,amal amanat Rasulullah SAW…ingat pesan ibu bapa…sebab ibu bapa selalu mengajar kita yang terbaik…

Saya bersyukur sebab mempunyai seorang ibu yang amat prihatin…zaman kanak2 saya sememangnya disulami dengan banyak kenangan manis…mi berperanan besar dalam mencorakkan zaman kanak2 saya..saya sangat happy,bahagia,damai…saya paling bahagia masa tu!walaupun saya selalu je sakit masa kecik2 dulu,saya tetap bahagia!setiap kali sakit,mi mesti tak tidur malam jaga saya…saya memang selalu sakit teruk time kecik2 dulu…tapi Alhamdulillah,selepas mi ngan abah doa kat Mekah dulu,tahap kesihatan saya bertambah baik…syukur sangat2…berkat doa seorang ibu dan ayah…

Mi is my best companion in this world!she is the best confidante!yes,it’s true! segala masalah nampak mudah bila saya share ngan mi…saya sayang mi!terlalu banyak jasa yang telah mi curahkan dalam hidup saya!mi ajar saya untuk berdikari,jadi seorang insan yang baik…walaupun saya bukanlah seorang insan yang perfect…mi telah mengajar saya segala yang terbaik…Ya Allah rahmatilah mi ngan abah…balaslah segala kebaikan mereka…kasihanilah mereka sebagaimana mereka mengasihi aku sejak kecil lagi…sayang mi ngan abah!

Sudirman

Ayah Dan Ibu

Ayah dan ibu
Itulah permulaan kami
Dapatlah melihat bulan dan
Matahari
Ahai…

Yang dikurniakan dari Ilahi
Ahai…
Ayah dan ibu lah
Mesti dihormati

Ayah dan ibu
Wali dan juga keramat
Pada mereka kita beri hormat
Ahai…
Bagilah tunjuk ajar dan
Nasihat
Supaya hidup
Supaya hidup kita akan selamat

Leave a Reply

