Satu rahmat…

Hari ini sungguh tenang…sebab skrg ni cuti!bile budak sekolah cuti secare automatik sayer pun cuti gak..walaupun xsignment berlambak2 dan bergunung2 saya rase sedikit lega sebab dah dua xsignment dah dihantar…huhu!now,i need to focus on HDV AND BM!bile semangat nak datang ni?muge diri ini diberi kekuatan utk menyiapkan xsignment2 tu…

semalam,borak2 ngan mi dan abah…tenang rase….tulah aktiviti harian kami bile cuti…abah janji rojak hari ni!wah bestnye!hari tu,ade pakat ngan fathen nak cari rojak kat KL…tapi entahlah,terbatal di saat2 terakhir…huhu…lagipun kitorang tak sure ade ke tak rojak tu kat pasar malam kerinchi tu…

maser borak2 semalam,terkeluarlah satu cerita yang saya tak tau keseluruhannya sebelum ni…terkejut sangat raser…macam2 perasaaan saya rase…bersyukur…entahlah nak cakap macammane..hanya Allah SWT je yang tahu…besarnya rahmat Allah!

tanggal 22 feb 1987,jam 0817 pagi,lahirlah seorang bayi perempuan seberat 3.6kg(agak berat untuk seorang bayi)…keadaaannya tak berapa stabil…lesu.. kelihatan pucat dan biru akibat terlalu lama berada dalam perut…

Doktor:Anak ke?

Si Ayah:mengangguk lemah

Doktor:minta maaf encik(menggeleng kepala)…harapan nak hidup sangat tipis…10% saje

Si ayah berasa sangat terkejut…hanya doa sahaja yang mampu dipanjatkan agar anak sulungnya itu selamat..tibe2,terdengar satu suara di celah2 kesunyian…takpelah mal,kalau takde yang ni…lain kali boleh lagi!tercetus rase marah di hati si ayah…mana boleh yang baru menggantikan yang lame…tak mungkin!dua insan yang berbeza!sedih+marah+risau…hanya pada yang Maha Kuasa sahaja doa dipanjatkan…Alhamdulillah,setelah 14 hari berada dalam ICU, bayi tu selamat utk dibawa pulang meskipun dia menghidapi beberapa komplikasi sepanjang proses pembesarannya…

Ya Allah,besarnya rahmatMU!kerana memberikan peluang kepada hambaMu ni yang kerdil…Alhamdulillah kerana mengurniakan mi dan abah dalam hidup yang hanye sementara di dunia ini…Alhamdulillah…terima kasih mi abah…kerana terlalu banyak berjase dalam hidup ini…terima kasih…tak mungkin terbalas sampai bile2 pun…moga peluang yang diberikan 20 tahun lalu membawa satu kekuatan dlm diri ini utk menjlnkan tanggungjawab yang sebaiknya…sebagai hambaNye,sebagai umat Rasulullah SWT,sebagai seorang anak,seorang kakak,seorang pelajar,seorang bakal guru…tak kire apa sekalipun..moga diri ini sentiasa diberikan kekuatan dalam apa jua sekalipun…amin…

One thought on “Satu rahmat…

  1. diana, i feel so touched by your words, alhamdulillah, may you, me, we all be a good daughter ,so on and so forth..

    just about to comment on ROJAK thing, but, takpela,just arrived home and got diarrhoea.huhu..got slimmer tummy already with my the help of my new tight braces, seriously.sakit sangat.😦

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s